شناسه خبر :
18322
|
دوشنبه 27 دی 1400 8:48
|
میزان خسارت سیل به راههای کشور چقدر است؟
|
|
مدیرکل دفتر مدیریت بحران و تجهیز ماشین آلات سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای اعلام کرد که بیش از ۸۸۹ محور از سیل اخیر آسیب دیدند که خسارت وارد شده به راههای شریانی، اصلی و روستایی به ۱۸۶۱ میلیارد تومان میرسد.
\r\n\r\n
\r\n
\r\n
\r\n\r\n
\r\n\r\nبه گزارش بورسخبر فرهاد مهریاری در گفتوگو با ایسنا درباره آخرین وضعیت راههای آسیب دیده از سیل دی ماه امسال اظهار کرد: با توجه به هشدارهای سازمان هواشناسی در بازه زمانی یکم تا ۲۵ دی ماه امسال بیشترین میزان بارشها در استانهای جنوب و غرب کشور اتفاق افتاده است. تعداد محورهای آسیب دیده ۸۸۹ محور که در استانهای هرمزگان، جنوب کرمان، ایرانشهر، لارستان، خراسان جنوبی، فارس، ایلام، خوزستان، لرستان و بوشهر بوده است.\r\n\r\nوی افزود: در این میان ۱۰۴۹ کیلومتر از راههای شریانی، ۲۷۰۰ کیلومتر راههای روستایی و ۱۷۹۸ دستگاه ابنیه آسیب دیدند. ۲۶ هزار و ۴۸۲ متر مکعب ریزش برداری صورت گرفت و ۱۰۲۸ دستگاه ماشین آلات درگیر شدند. خسارات وارد شده به محورهای مذکور نیز ۱۸۶۱ میلیارد تومان برآورد شده است.\r\n\r\nمدیرکل دفتر مدیریت بحران و تجهیز ماشین آلات سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای ادامه داد: بیشترین خسارات وارد شده به راههای ایرانشهر به مبلغ ۵۵۰ میلیارد تومان اختصاص دارد و بعد از آن محورهای لارستان ۳۴۰ میلیارد تومان، هرمزگان ۳۳۰ میلیارد تومان، لرستان ۲۲۰ میلیارد تومان، خوزستان ۱۲۵ میلیارد تومان، کرمان جنوب ۱۲۰ میلیارد تومان، خراسان جنوبی ۸۱ میلیارد تومان، بوشهر ۳۵ میلیارد تومان، سیستان و بلوچستان ۲۵ میلیارد تومان، فارس ۲۰ میلیارد تومان و ایلام ۱۵ میلیارد تومان خسارت دیده است.\r\n\r\nمهریاری همچنین درباره آخرین وضعیت محورهای مسدود گفت: بر اساس گزارش مرکز مدیریت راه های کشور محورهای دهگلان - حسین آباد - آزاد راه پل زال - خرم آباد، محور دالکی به برازجان، محور بندر خمیر به بندرعباس و محور بندر خمیر به بندر لنگه به عنوان محورهای شریانی مسدود هستند. همچنین ۱۸۵ محور روستایی نیز مسدود بوده که البته تا کنون بیش از ۲۰۱ محور روستایی، اصلی و شریانی بازگشایی شدهان\r\n\r\n
\r\n
کلیه حقوق این سایت برای بورس خبر ایرانیان محفوظ است
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است
Copyright © 2021 www.BourseKhabarIranian.ir, All rights reserved.