\r\n\r\nوی با اشاره به اینکه ارتقای کیفیت اینترنت و افزایش رضایت کاربران از اولویتهای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است، افزود: جلسات کمیته ویژه پایش و بررسی کیفیت اینترنت با هدف بررسی دقیق وضعیت موجود و احصاء مشکلات و ارائه برنامه زمانبندی برای رفع آنها از سوی اپراتورها به صورت مستمر در رگولاتوری برگزار میشود و اپراتورهایی که کمترین و بیشترین میزان پیشرفت در اجرای برنامه زمانبندی رفع مشکلات را داشته باشند به مردم معرفی میشوند.\r\n\r\nدر این نشست وضعیت شبکه شرکت ارتباطات زیرساخت، کیفیت تجهیزات سیمی شرکت مخابرات، اشباع لینک ها در شبکه انتقال و ضرورت جایگزینی کافوهای مسی با کافوهای نوری، مشکلات تامین منابع مالی برای خرید و جایگزینی تجهیزات بهروز و هزینه های شبکه انتقال، بعنوان برخی از مشکلات دارندگان پروانه ارتباطات ثابت عنوان شد.\r\n\r\nهمچنین در این جلسه اپراتورهای سیار با اشاره به رشد ۱۰۰ درصدی مصرف اینترنت در ۲ سال گذشته، اشباع ظرفیت دکلهای BTS در ساعتهای اوج مصرف، محدودیت در دسترسی به مکانهای مناسب برای نصب دکل، عدم همکاری شهرداریها در استفاده از امکانات زیرساختی، عدم تامین برق مورد نیاز برخی سایتها و دکلها، وجود تداخلهای فرکانسی به دلیل استفاده از تجهیزات تکرارکننده (repeater) غیرمجاز و غیره را بهعنوان برخی از مشکلات پیش رو در ارائه سرویس اینترنت با کیفیت مناسب به کاربران اعلام کردند.\r\n\r\nدر پایان این جلسه مقرر شد بهمنظور ارتقای کیفیت سرویس اینترنت، با تدوین مشوق از سوی اپراتورها برای اصلاح الگوی مصرف، اقدام شود. همچنین اپراتورها فهرست سایتها و نقاطی را که با مشکلات انتقال، تامین برق، فضا و نصب تجهیزات مواجه هستند به رگولاتوری ارائه کنند.\r\n\r\nهمچنین شرکت مخابرات ایران باید برنامه توسعه شبکه انتقال خود را در استانهای دارای مشکل اعلام کند تا در جلسات آینده، راهکارهای رفع آن پیگیری شود.\r\n
\r\n