شناسه خبر : 2268
تاریخ انتشار :
فوت سالانه ۵۰۰۰ نفر بر اثر آلودگی هوا
خطر آلودگی هوا از کرونا بیشتر است

فوت سالانه ۵۰۰۰ نفر بر اثر آلودگی هوا


رئیس پلیس راهور تهران گفت: شرایط ترافیک هنوز به پیک قبلی خود برنگشته چرا که هنوز بازگشایی مدارس انجام نشده و بارندگی نداشته ایم.\r\n\r\nبه گزارش بورس خبر، سردار محمد حسین حمیدی در جلسه شورای عالی ترافیک شهر تهران اظهار کرد: با بازگشایی مشاغل و انجام واکسیناسیون مسافرین زیادی سفرهای غیرضروری انجام می دهند بنابراین توزیع زمان سفر امری ضروری است.\r\n\r\n\"\"\r\n\r\nحمیدی با بیان اینکه آلودگی هوا به مراتب خطرناک تر از کرونا است، ادامه داد: سالیانه ۴ هزار نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم جان خود را به دلیل آلودگی هوا از دست می دهند و این نشان می دهد که باید در این حوزه ورود جدی داشته باشیم.\r\n\r\nاو در بخش دیگری از سخنانش درباره موضوع ساماندهی موتورسیکلتها بیان کرد: کارگروه‌های مشترک بین پلیس راهور و معاونت حمل و نقل و ترافیک تشکیل شده که از آن جمله می توان به کارگروه هویت بخشی و اصلاح قوانین درباره موتور سیکلت ها اشاره کرد. همچنین کارگروه پلاک دوم در موتور سیکلت ها به صورتی که دوربین ها بتوانند آن را ثبت کنند نیز مطرح است.\r\n\r\nرییس پلیس راهور تهران اضافه کرد: کارگروه حمل بار کمک می کند مشکل حمل بار توسط موتور سیکلت ها حل شود. علاوه براین کارگروه استاندارد سازی برای رفع آلایندگی موتورسیکلت ها و کارگروه فرهنگ سازی تشکیل شده تا ساماندهی در این بخش انجام شود.\r\n\r\nحمیدی عنوان کرد: کارگروه ساماندهی تردد موتور سیکلت ها در خطوط ویژه و بزرگراه ها تشکیل شده و طرح موتوریار که بر اساس آن آموزش راکبین متخلف برای تنطیم ترافیک موتور سیکلت ها به صورت پایلوت انجام شده که اثربخشی بالایی داشته است.\r\n\r\nدر ادامه این مراسم پوریا محمدیان نماینده وزیر کشور هم گفت: از منظر وزارت کشور نگرانی ما درباره شیوه پیک ششم کرونا است. اگر موضوعات مطرح شده مشکلی برای سلامت عمومی ایجاد نکند با افزایش یک ساعت به زمان آغاز و پایان طرح و انجام گام به گام و تدریجی آن موافق هستیم.\r\n\r\nنماینده وزیر کشور افزود: باید یک کار اقناعی صورت بگیرد تا هجمه‌ها بعد از تغییر ساعات طرح صورت نگیرد و به خود طرح ضربه نخورد.\r\n\r\nمحمدیان با بیان اینکه تلفات حوادث ترافیکی حدود ۵۰۰ نفر و تلفات آلودگی هوا حدود ۵۰۰۰ نفر در سال است، افزود: باید برای این مسائل برنامه ریزی شود. در موضوع معاینه فنی نیز بحث معاینه فنی برتر مطرح است بدین صورت که اگر معاینه فنی برتر انجام شود تا ۲۰ درصد عوارض کاهش پیدا می کند.\r\n\r\nاو با اشاره به اینکه در حوزه موتور سیکلت پلیس باید پشتیبانی و از طرف نهادهایی مانند شهرداری و قوه قضائیه حمایت شود، ادامه داد: در اجرای طرح ترافیک روی ماشین سخت گرفتیم اما موتورسیکلت را رها کردیم و این مساله در حال حاضر به پدیده ای مشکل آفرین تبدیل شده است.\r\n\r\n 
کلید واژگان
نظرات

نظر شما

: : :
کلیه حقوق این سایت برای بورس خبر ایران محفوظ است.
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.


boursekhabariranian
Copyright © 2021 www.‎boursekhabariranian.ir‎, All rights reserved.