\r\n

\r\n
\r\n\r\n
\r\n\r\nبه گزارش بورسخبر به نقل از ایسنا روشنی با بیان اینکه در پدیدهای کمسابقه طی سالهای اخیر در روز اول آبان آلاینده دیاکسید گوگرد به میزان قابل توجهی افزایش یافت و با غلظتی برابر با ۸۴ به عنوان آلاینده شاخص هوا معرفی شد، گفت: هر چند در این روز میزان شاخص فراتر از حد مجاز نبود ولی افزایش این عدد در کنار کاهش تعداد روزهای پاک و افزایش تعداد روزهای قابل قبول به لحاظ این آلاینده در مدت مورد بررسی حائز اهمیت است.\r\n\r\nمدیر واحد پایش شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با اشاره به اینکه میتوان این امر را زنگ خطری برای مطرح شدن گاز دیاکسید گوگرد به عنوان یکی از آلایندههای مهم شهر تهران دانست، اظهار کرد: پیشبینی میشود در روزهای سردتر و در صورت استفاده از سوختهای بیکیفیت و حاوی سولفور بالا در مراکز صنعتی و نیروگاهی بزرگ، میزان این آلاینده در هوای تهران افزایش یابد.\r\n\r\nوی با اشاره به کیفیت هوای پایتخت در پاییز امسال گفت: پاییز سال ۱۴۰۰ پایتخت با ثبت ۱۲ روز ناسالم برای گروههای حساس و ۳۳ روز با شرایط قابل قبول به نیمه رسید. طی این مدت آلاینده ذرات معلق کوچکتر از ۲.۵ میکرون در ۱۲ روز و آلاینده ذرات معلق کوچکتر از ۱۰ میکرون در دو روز بهصورت همزمان بالاتر از حد مجاز قرار گرفتند.\r\n\r\nمدیر واحد پایش شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در ادامه اظهارکرد: بیشترین شاخص ثبت شده برای ذرات معلق کوچکتر از ۱۰ میکرون برابربا ۱۳۰ و بیشترین شاخص برای ذرات معلق کوچکتر از ۲.۵ میکرون برابر با ۱۳۴ بود.\r\n\r\nوی با اشاره به اینکه هر دو روز آلوده به لحاظ ذرات معلق کوچکتر از ۱۰ میکرون در شش روز ابتدایی مهرماه به علت گرد و غبار ناشی از خشکی زمین اتفاق افتاد، اظهار کرد: با سردتر شدن هوا و کمبود تهویه لازم در شهر به غلظت ذرات معلق ریزتر که منشاء آن انسانساخت و بیشتر ناشی از حمل و نقل شهری و استفاده از وسایل نقلیه موتوری در شهر است، افزوده شد.\r\n\r\nمدیر واحد پایش شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با بیان اینکه در نیمه نخست پاییز سال گذشته، ۲۷ روز شرایط قابل قبول و ۱۸ روز شرایط ناسالم برای گروههای حساس در شهر تهران ثبت شد، گفت: در مدت مشابه سال ۹۹، همه روزهای آلوده به خاطر افزایش غلظت ذرات معلق کوچکتر از ۲.۵ میکرون بود و میتوان گفت در مجموع نیمه نخست پاییز سال جاری شرایط مطلوبتری نسبت به سال گذشته داشت.\r\n\r\nبه گزارش روابط عمومی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، روشنی با تأکید بر اینکه با کمتر شدن محدودیتهای کرونایی میبایست نسبت به افزایش شاخص آلایندههای هوا حساستر بود، خاطرنشان کرد: به این منظور مواردی همچون جدی گرفتن معاینه فنی و کاهش موارد استفاده بیمورد از وسایل نقلیه بهخصوص وسایل نقلیه کاربراتوری حائز اهمیت است.\r\n\r\n
\r\n