شناسه خبر : 90337
تاریخ انتشار :
کدام صنایع بورسی مستعد رشد هستند؟
بورس خبر گزارش می‌دهد؛

کدام صنایع بورسی مستعد رشد هستند؟

بورس امروز کمتر از یک درصد افت داشت و شاخص کل به محدوده یک میلیون و 463 هزار واحدی رسید. کارشناسان عقیده دارند که بورس روز شنبه روند متعادل و گاها نزولی به خود می‌گیرد.

به گزارش بورس خبر به نقل از تجارت‌نیوز، بورس روز امروز هفت هزار و ۶۹۵ واحد نزول و شاخص کل در کانال ۱٫۴ میلیونی باقی ماند.

یشترین تزریق پول حقوقی به بورس در صنایع فلزات اساسی، بانک‌ها و مؤسسات اعتباری و استخراج کانه‌های فلزی رقم خورد.

حقیقی‌ها امروز تقریبا ۲۵۹میلیارد تومان نقدینگی از بازار خارج کردند. نمادهای خساپا، خودرو، خگستر، شپنا، شتران، شبندر و وبملت در گروه پرتراکنش‌های بورس بودند. نمادهای فرابورس، کرمان، تجلی، سمگا، بالاس، فزر و آریا در گروه پرتراکنش‌های فرابورس قرار گرفتند.

کارشناسان عقیده دارند که بورس روز شنبه روند متعادل و گاها منفی به خود می‌گیرد.

بورس رشد می‌کند؟

ایمان رئیسی، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با تجارت‌نیوز می‌گوید: شنبه بورس با روند متعادل دنبال می‌شود. چراکه سهامداران در انتظار خبر برجام و واگذاری خودروسازها هستند.

وی توضیح می‌دهد: موضوع حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی و جدال میان مجلس و دولت بر سر این موضوع، روی صنایع غذایی و دارویی تاثیرگذار خواهد بود.

این کارشناس بازار سرمایه ادامه می‌دهد: امروز به علت واگذاری دو غول خودروسازی، مسئله برجام در بازار فراموش شد. گروه خودرویی با رشد ۴۰ درصدی از کف قبلی خود لید بازار بود. گروه پالایشی و پتروشیمی به واسطه افزایش نرخ‌های جهانی و دلار وضعیت بهتری داشتند. صنایع سیمانی نیز گزارش‌های مثبتی داشت.

وی اظهار می‌کند: روند خوبی در بازار شکل گرفته است. به نظر بنده عددهای قبل را نخواهیم دید و همچنان بازار اصلاح‌های کوچکی خواهیم داشت. اما حجم و ارزش معاملات خوبی در بازار دیده می‌شود.


نظرات

نظر شما

: : :
کلیه حقوق این سایت برای بورس خبر ایران محفوظ است.
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.


boursekhabariranian
Copyright © 2021 www.‎boursekhabariranian.ir‎, All rights reserved.