شناسه خبر : 90366
تاریخ انتشار :
چرا نفت دوباره ارزان شد؟
هفته پرنوسان قیمت نفت؛

چرا نفت دوباره ارزان شد؟

قیمت نفت هفته پرنوسانی را پشت سر گذاشت. قیمت نفت دو روز افزایش قابل توجهی یافت و امروز دوباره کاهشی شد. چه عواملی قیمت نفت را افزایش و کاهش می‌دهد؟

به گزارش بورس خبر به نقل از تجارت‌نیوز، پس از چند روز افزایش قیمت متوالی نفت، امروز روی روند نزولی قرار گرفت.

 

نفت در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه این هفته افزایشی بود. این افزایش قیمت نفت درست در زمانی رخ داد که که طی یک ماه قبل خود صعودی نشده بود.

 

نفت پس آن دو روز، دوباره به خبر «آزادسازی ذخیره استراتژیک نفت برخی کشورهای مصرف‌کننده مانند آمریکا»، واکنش نشان داد و کاهش قیمت یافت.

 

آنطور که به نظر می‌رسد، نگرانی‌ها در مورد عرضه محدود همچنان قیمت نفت در بازار را تحت‌تاثیر قرار داده است. دو روزی که نفت گران شده بود، فولاد هم تحت تاثیر قیمت نفت گران شد.

 

آژانس بین‌المللی انرژی تازه‌ترین گزارشش پیش‌بینی تازه‌ای برای قیمت نفت داشته است. این آژانس میزان تقاضای روزانه نفت را ۹۹٫۷ میلیون بشکه تخمین زد که البته مورد انتقاد شدید اعضای اوپک‌پلاس قرار گرفت.

 

افزایش قیمت فولاد هم در چند روز اخیر، به دلیل زمزمه‌های جدید راجع به تحریم نفت روسیه رخ داد. افزایش قیمت نفت و گاز که خوراک کارخانه‌های تولید فولاد هستند، می‌تواند قیمت فلزات را هم افزایش دهد. اما حالا استرالیا هم به جمع تحریم‌کنندگان روسیه افزوده شده است.

 

به جز این، یک منبع آگاه به رویترز گفت که اوپک پلاس قادر به افزایش تولید و حتی تولید به میزان مقرر شده هم نیست.

 

حالا بحران نفت دوباره اولین بحث جنجالی جهان شده است. قیمت فولاد به دلیل نوسانات بازار نفت افزایش یافته است و روسیه هم اعلام کرده که تنها در ازای روبل، به اروپا گاز صادر می‌کند.


کلید واژگان
نظرات

نظر شما

: : :
کلیه حقوق این سایت برای بورس خبر ایران محفوظ است.
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.


boursekhabariranian
Copyright © 2021 www.‎boursekhabariranian.ir‎, All rights reserved.