شناسه خبر : 92593
تاریخ انتشار :
ماجرای واگذاری خودروهای میلیاردی از سوی مجلس به نمایندگان/ نمی‌دانستیم غیرقانونی است
عضو کمیسیون انرژی مجلس:

ماجرای واگذاری خودروهای میلیاردی از سوی مجلس به نمایندگان/ نمی‌دانستیم غیرقانونی است

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ماجرای واگذاری خودروهای میلیاردی به نمایندگان از شوی اداره رفاه مجلس را تشریح کرد.

به گزارش بورس خبر، فریدون عباسی درباره تایید واگذاری خودرو به نمایندگان گفت: موضوع واگذاری خودرو به نمایندگان مربوط به سال گذشته بود و هیچ ارتباطی به وزیر صمت نداشت.

عضو فراکسیون انقلاب مجلس با بیان اینکه رفاهیات مجلس با دفاتر نمایندگان برای ارائه درخواست واگذاری خودرو تماس گرفتند، افزود: با من هم تماس گرفتند و گفتند چنین خودرویی از شرکت بهمن خودرو به نام های دیگنیتی و فیدلیتی است که خارج از نوبت و یک روزه به نماینده ها تحویل داده می‌شود، با قیمت ۷۴۰ تا ۷۸۰ میلیون تومان و بر مبنای اینکه کدام مدل را انتخاب کنیم قیمت گذاشته بودند. من نه نیاز داشتم و نه اعتقاد داشتم که خودرو را بگیرم و اقدامی هم انجام ندادم.

نماینده مردم کازرون و کوه چنار در مجلس یازدهم عنوان کرد: معتقدم تا دوسال استیضاح وزرا اشتباه است، باید اجازه بدهیم که دولت ثبات داشته باشد و اگر کسی می‌خواهد کنار برود شخص رئیس‌جمهور باید تصمیم بگیرد که آن شخص کنار برود و نارسایی‌ها را به عهده مجلس نیفتد.

عباسی با بیان اینکه رییس جمهور هم باید در قبال انتصاباتش پاسخگو با شد، بیان کرد: شفافیت خوب است دولت همه باید اعلام کند، کمیته انتصاباتش چه کسانی هستند و اینها چه تخصص‌هایی دارند و چگونه درباره افراد نظر می‌دهند لذا در بحث شفافیت دولت هم باید شفاف باشد.

وی خاطرنشان کرد: در بحث واگذاری خودروها هم اگر شفافیت وجود داشت این وضعیت پیش نمی آمد که این موضوع را به وزیر ببندند و به دروغ اعلام کنند که وزیر خودرو داده است آقای فاطمی امین از این کارها بلد نیست.

وی درباره اینکه آیا نمایندگان از این موضوع اطلاع داشت یا خیر گفت: خیر. در هر اداره‌ای قسمت رفاهی می رود و مسافرت یا هتلی را هماهنگ می‌کند و بعد اعلام می‌کند این هتل با این قیمت است در بحث خودروها نیز شرکت های لیزینگی قبلاً در دانشگاه‌ها و ادارات بودند و این کارها را انجام می‌دادند. در مجلس هم تماسی که گرفته شد از طرف اجرایی مجلس و امور رفاهی بود و نماینده آن شرکت خودروسازی هم فعالیت می‌کرد که به نظرم از شرکت بهمن خودرو بود.

رئیس سابق سازمان انرژی اتمی یادآور شد: عده‌ای هم فکر می‌کنند که این یک موضوع غیرقانونی نیست و امتیازی به آنها داده می‌شود و واقعا هم نیاز دارند به خصوص نماینده‌هایی که مرتب و هر هفته در راه‌ها رفت و آمد می‌کنند تا به حوزه انتخابیه سر بزنند من اگر بخواهم در این زمینه اظهارنظر کنم می‌گویم که باید برای رفت و آمد خودروی ایمن به آنها داده شود.

عباسی تصریح کرد: اینطور که ما ماشین‌های داخلی را می‌بینیم که در شهر اینگونه مشکل دارند و مرتب با آنها گرفتار هستیم بهتر از خود نظام فکر کند که خوروهای محکمتر که کمتر دچار خرابی شوند را به صورت رسمی در اختیار نمایندگان قرار دهد.

وی افزود: بالاخره این همه هزینه می‌کنند برای اینکه کسی نماینده بشود و در مجلس بماند و این همه سرویس به او می‌دهند فقط خودرو نیست که مردم به خودرو توجه کنند و تصور کنند خرج زیادی برای نماینده می‌شود من که این حرف را به شما می‌زنم حقوقم را از مجلس نمی‌گیرم من حقوقم را از محل خدمتم می‌گیرم ضمن اینکه حقوق من از مجلس هم بیشتر است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: بهتر است که این حرف‌ها را در جامعه به دروغ پخش نکنیم که به نماینده‌ها باج می‌دهند و یا الکی به آنها پول می دهند. مشخص است کسی که شغل و درآمد ندارد فکر می‌کند در مجلس چه خبر است در صورتی که نمی‌داند که چقدر خرج یک نماینده مجلس است.

عباسی خاطرنشان کرد: نظام روزانه‌ای و دقیقه‌ای هزینه می‌کند تا این نماینده در مجلس بنشیند این همه کارمند، خودرو و ساختمان که نگهداری همه اینها هزینه است، چقدر پول هواپیما داده می‌شود و چقدر پول دفاتر نمایندگان است. چرا باید این گدابازی‌ها را درآوریم و به ماشین شاسی بلند گیر بدهیم؟ مگر قیمت ماشین شاسی بلند چقدر است؟

وی درباره اینکه آقای غضنفرآبادی در هیات نظارت بر رفتار نمایندگان اعلام کرد ادعای آقای بیگی کذب است در حالی که آقای درویشیان اعلام کرد که اینگونه نبوده است، گفت: اینکه موضوع را به وزیر صمت ربط بدهند کذب است و آقای درویشان از این جنبه گفته است.

نماینده مردم کازرون و کوه چنار در مجلس یازدهم اظهار کرد: این یک روال اداری بوده است که کسی رفته چیزی را آورده و در اختیار نمایندگان مجلس بگذارد برخی از نماینده‌ها در این مسیر رفتن و خودرو را گرفتند حدود ۷۵۰ میلیون تومان پول دادند. اینکه برخی نماینده‌ها خودرو را فروختند و کاسبی کردند و برخی هم استفاده می کنند من اطلاعی ندارم.

عباسی بیان کرد: حتی شخصی به من گفت که اگر شما نیازی به این خودرو ندارید آن را بگیرید و به ما بدهید تا ما که نیاز داریم از آن استفاده کنیم من گفتم از آنجایی که به اسم من تمام می‌شود من چنین کاری نمی‌کنم شما برو از بازار آزاد تهیه کن.

وی درباره اینکه گفته شده این خودروها در پارکینگ مجلس است گفت: من از این موضوع اطلاعی ندارم زیرا من از پارکینگ رفت و آمد نمی‌کنم و از بالا رفت و آمد می‌کنم و نمی‌دانم در پارکینگ چه چیزهایی پارک شده است.

این نماینده مجلس یازدهم شورای اسلامی افزود: شما این را به مردم بگویید که حواسشان را جمع کنند فریب کارهای رسانه‌ای و جریانات سیاسی را نخورند که نماینده‌ها و دولت تضعیف نشوند من نمی‌گویم که همه چیز پاک و سالم است، همه جا خطا صورت می‌گیرد. اکثر نماینده‌هایی که من می‌بینم دلسوز هستم و برای حوزه انتخابیه کار می‌کنند چرا باید تا این حد تحت فشار فکری قرار بگیرند تقصیر نماینده‌ها نیست که ارزش پول ملی سقوط کرده است. مردم به این نکات توجه کنند که برای نماینده خیلی بیشتر از اینها هزینه می‌شود.

عباسی عنوان کرد: شما نگاه کنید از قبل از انتخابات شورای نگهبان چقدر نیرو دارد و چقدر باید کار کند که گزینش کنند و داوطلبانی را که مشکلی ندارند را به مردم معرفی کنند ما باید فرض را بر این بگذاریم که هزینه درست انجام می‌شود ضمن اینکه برای شورای نگهبان هم خطا در نظر بگیریم که درصدی ممکن است خطا باشد و نماینده‌ها کاملا درست از فیلتر عبور نکنند. یعنی هم کسی که از فیلتر شورای نگهبان عبور کرده و هم کسی که عبور نکرده می‌تواند دقیق نباشد ما درصدی خطا در موارد باید در نظر بگیریم.

وی ادامه داد: زمانی که نماینده می‌خواهد انتخاب شود وزارت کشور چقدر باید هزینه می‌کند تا انتخابات را برگزار کند چقدر هیات‌های نظارت هستند و چقدر بنزین مصرف می‌شود تا یک شخصی نماینده شود. ما روزانه هزینه‌های مجلس را از نظر ستادی و اداری دربیاوریم می‌گوییم این باید روی ۲۹۰ نماینده سرشکن شود. ببینید روزانه چقدر برای نماینده هزینه می‌شود مردم بدانند که با یک ماشین شاسی بلند فریب نخورند و تصور نکنند که نماینده‌ها چیز اضافه‌ای از مردم دریافت می‌کنند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی درباره اینکه مردم از نماینده‌ها تقاضای پول می‌کنند، گفت: من در همین مدت یک ماه گذشته برای گروه جهادی، دارالقران چند شهرستان، هیات‌های ورزشی از من پول می‌گیرند. یعنی جایی نیست که کسی از ما پول نخواهد همه این روزها به دلیل افزایش قیمت‌ها از ما پول می‌خواهند و با یک میلیون تومان هم کارشان درست نمی‌شود.

عباسی گفت: انواع و اقسام افراد و صنف‌های مختلف از مدرسه‌ها، هیات‌های ورزش، مسائل مذهبی، فرهنگی و گروه سرود از نماینده‌ها پول می‌گیرند.

وی افزود: ما چاره‌ای نداریم وقتی شخصی می‌آید و می‌بینی مستمند است و مشکل دارد مجبوری برویم قرض کنیم. من خودم مجبور شدم ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان قرض کنم که قسط‌های آن را بدهم که بتوانم پاسخ مراجعاتی که به ما می‌شود را بدهم چرا مردم باید فکر می کنند که پول اضافه‌ای به ما داده می‌شود.

نماینده مردم کازرون و کوه چنار در مجلس یازدهم درخصوص راهکار برای حفظ شان مجلس و نظام گفت: باید همه چیز را شفاف بیان کنند. همانطور که من می‌گویم دولت شفاف باشد و بگوید چه کسانی مسئولین کشور را تعیین می‌کنند مجلس هم می‌تواند بگوید حقوق نمایندگان چقدر است. به ما اعلام کنند چقدر پول هواپیما می‌دهند بعضی وقت‌ها خود ما بیشتر پول می‌دهیم یعنی همه چیز را شفاف کنند چرا نمایندگان را تحت فشار قرار می‌دهند رای‌شان را شفاف کنند.

 
 


ایرنا
نظرات

نظر شما

: : :
کلیه حقوق این سایت برای بورس خبر ایران محفوظ است.
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.


boursekhabariranian
Copyright © 2021 www.‎boursekhabariranian.ir‎, All rights reserved.