\r\n
\r\n\r\nدر این میان تحقیقات سازمان مصرف کننده و بازارهای هلند(ACM) درباره سواستفاده اپل از قدرت خود در بازار از ۲۰۱۹ میلادی آغاز شده بود. اما بعداً گستره تحقیق کوچک تر شد و فقط روی بازار اپ های دوست یابی را در بر گرفت.\r\n\r\nاپل در بیانیه ای اعلام کرد: ما با دستور ACM مخالف هستیم و درخواست تجدید نظر کرده ایم. اپل در بازار توزیع نرم افزار هلند موقعیت برتری ندارد و منابع عظیمی را برای کمک به توسعه دهندگان اپ ها سرمایه گذاری کرده است.\r\n\r\nاین خبرگزاری در ماه اکتبر اعلام کرد نتیجه تحقیقاتACM نشان می دهد رفتار اپل غیررقابتی است و به این شرکت دستور داد تغییراتی اعمال کند. اما این دستور تا دیروز به طور رسمی منتشر نشده بود.\r\n\r\nطبق دستور رگولاتور، اپل قانون رقابت را نقض کرده و باید شرایط نامعقول اپ استور برای تهیه کنندگان اپ های دوست یابی را اصلاح کند. براساس آن اپل باید به تهیه کنندگان اپ های دوست یابی اجازه دهد از سیستم های پرداخت جایگزین استفاده کنند.\r\n\r\nدرصورتیکه اپل دستور مذکور را اجرا نکند با جریمه ای تا سقف ۵۰ میلیون یورو (۵۶.۶ میلیون دلار) روبرو خواهد شد.\r\n\r\nاین شرکت آمریکایی تا ۱۵ ژانویه ۲۰۲۲ میلادی فرصت دارد تغییرات لازم را اعمال کند.\r\n\r\n
\r\n